Niektoré miesta sú tak fotograficky „prefláknuté“, že človek ani nemá chuť sa o niečo nové pokúšať. Šikmá veža v Pise, Eiffelovka, Socha slobody, Karlov most … keď sa však ocitnete na mieste začne svrbieť ukazovák na spúšti. Pohľadníc je veľa, ale nutkanie je silnejšie.
Dušičky v roku 2010 sme sa rozhodli stráviť v Prahe. Cez vtedy pomerne neznámy booking.com sme si zarezervovali ubytovanie v hoteli kúsok od centra mesta. Na recepcii nás privítal personál s výrazne ruským prízvukom. Teda ukrajinským ako sme sa neskôr dozvedeli. Že nás rovnaký prízvuk nás čakal aj ráno v reštaurácii so švédskymi stolmi nebolo žiadne prekvapenie. Dav čínskych turistov a prázdne stoly s jedlom prekvapením boli. Éra čínskeho masového turizmu ešte len začínala. Bezradne sme postávali nad vybrakovanými misami. „Sežráli, všechno sežráli“ ozrejmila zjavnú situáciu „dežurnaja“. „И что теперь? Мы голодны“ (A čo teraz? Sme hladní) pýtam sa. „Подождите минутку. Пока еда здесь, китайцы не уйдут. Когда уйдут, я принесу вам еду“ (Počkajte chvíľku. Pokiaľ je jedlo neodídu. Keď odídu prinesiem vám jedlo) znie veľavravná odpoveď v ruštine.
V Prahe sme primárne boli popozerať pamiatky a fotiť street fotografiu. No ale ten Karlov most … odloávali sme , ale záverečný deň výletu sme si nakoniec privstali a vyrazili. Na moste už bolo zopár fotografov, tých sa nám však podarilo pomerne úspešne zorganizovať tak aby bola scéna čistá. Až tak čistá, že mi to vadilo a poprosil som Michala aby nám to trochu oživil. Pri fotení som použil široko rozsahový cestovateľský zoom Nikkor 28-300, ktorý som práve testoval. Pokročilí fotografi zvyknú nazývať túto kategóriu aj „vodoinštalatérska rúrka“.
Fotografie z mosta skončili neupravené na disku v zložke „gýčiky“ a na našom rodinnom webe. Až kým si jednu nevšimol kamarát Dušan. Že ju chce na stenu. Chce a chce. Nepomohlo presviedčanie že mám veru v ponuke onakvejšie kúsky. Tak som ju upravil a vytlačil. A keď už bola upravená, zavesil som ju aj v Imavision Gallery. Celkom sa chytila a časom som upravil aj fotku s Michalom – najskôr tiež vo farebnom a neskôr aj v BW prevedení. Obe sú súčasťou môjho portfólia na portáli 1x, farebná verzia „Prague is awakeing“ získala aj zopár ocenení. Našla si svoje miesto na svete napriek tomu že okolnosti jej vzniku naozaj nepriali. „Backstage“ odfotil z ruky starší syn Marcel.